Inlog-problemen op OpenVPN van 3ICT Cloud

Incident Report for 3ICT

Monitoring

Vanwege een beveiligings-update aan onze OpenVPN server, kunnen sommige gebruikers niet meer verbinden met onze OpenVPN server vpn.3ict-onlinediensten.nl en wordt de foutmelding "Peer certificate verification failure" getoond. Door een nieuw profiel te installeren volgens de volgende stappen, kunt u weer verbinding maken.

---
- Open de OpenVPN app op uw PC of laptop.
- Klik rechtsonder op het oranje + teken.
- Vul onder "Type Server address or Cloud ID" het volgende in: "https://vpn.3ict-onlinediensten.nl" en druk op "Next".
- Vul uw gebruikersnaam (meestal emailadres) en uw wachtwoord voor de 3ICT Cloud in.
- Pas de text onder "Profile Name" aan naar "3ICT Cloud" en druk op "Import".
- Vul uw 6-cijferige code uit de SecurEnvoy app in.

U springt nu terug naar het begin-scherm van OpenVPN en ziet daar de nieuw aangemaakte profiel "3ICT Cloud" staan.
Gebruik deze vanaf heden als u met de 3ICT Cloud verbinding wilt maken.
---

Mocht u er niet uitkomen, kunt u contact opnemen met onze servicedesk op 0252-714233 of servicedesk@3ict.nl

Deze melding geldt alleen voor VPN via SecurEnvoy (vpn.3ict-onlinediensten.nl). VPN via Duo (connect.3ict-onlinediensten.nl) functioneert zonder problemen.
Posted Feb 23, 2025 - 15:37 CET
This incident affects: 3ICT VPN Cloud (vpn.3ict-onlinediensten.nl).